یک ویدیو اصولی می‌تونه زندگی شما رو‌ عوض کنه.

از این حرف تعجب نکنید. کافیه یکی از ویدئوهای شما به مخاطب هدفتون برسه، همون ویدئو امکان داره یک پروژه بزرگ براتون بیاره، اونجاست که مسیر زندگی شما می‌تونه عوض بشه.

یک قاعده کلی توی تولید محتوای اینستاگرام وجود داره و اون اینه که برای موفقیت باید استمرار داشته باشید. با ساختن دو سه تا پست‌ نمی‌شه، با یکی دوماه کار کردن اتفاقی نمی‌افته، اگر‌ می‌خواین اینجوری فعالیت کنید بهتون توصیه‌ می‌کنم اصلا وارد این فضا نشید.

توی این بازی باید یه کفش آهنی بپوشید، اینقدر پست بسازید و تست کنید تا به جواب برسید، چرا‌ می‌گم استمرار، چون فقط با تولید محتوا زیاد هست که خلاقیت تون بروز‌ می‌کنه و جواب می‌گیرید.

اما یه کاری هست که‌ می‌تونه بهتون کمک کنه تا مسیر براتون کوتاه‌تر بشه، اون کار چیزی نیست جز، شناخت نیاز و دغدغه مخاطب. شما با انجام تحقیقات بازار به شناخت درستی از مخاطب خودتون می‌رسید، متوجه نیازش‌ می‌شید و بر همون اساس تولید محتوا‌ می‌کنید. محتوای شما باید احساسات مخاطب رو درگیر کنه و این زمانی اتفاق می‌افته که شما به نیاز مخاطب جواب داده باشید. همونجایی که مخاطب‌ می‌گه: «اِاِاِ، راست‌ می‌گه آ» یا «وای منم دقیقا همین مشکل رو دارم توی دیزاین خونم»

اما صرفأ اینکه نشون بدید نیاز مخاطب رو می دونید برای گرفتن پروژه کافی نیست، شما باید نشون بدید که متخصص هستید، حالا یه سوال پیش‌ می‌آد، چطور باید نشون بدم که متخصص هستم؟

بیاین در قالب یه مثال این رو بررسی کنیم. فکر کنید شما توی کار طراحی و اجرای ویلا هستید؛ برای نشون دادن تخصص، شما باید به مخاطب‌تون اطلاعات بدید، برای مثال اطلاعات کاربردی و به‌روز در مورد طراحی و سبک‌های جدید، در مورد نکات اجرایی، مصالح جدیدی که به بازار اومده، شیوه‌های نوین اجرا، ضوابط و قوانین مربوط به شهرداری و هر اطلاعاتی که به طراحی و ساخت ویلا مربوط‌ می‌شه، یا می‌تونید یکی از مشکلات خونه‌های ویلایی رو مطرح کنید و راه‌کارش رو هم ارائه‌ بدید. برای مثال‌ می‌گید «نمای اکثر ویلاهای مدرن خیلی زود کثیف‌ می‌شه! دلیلش هم اینه که توی نما، از فلاشینگ استفاده نمی کنند یا اون رو به درستی اجرا نمی‌کنن. ولی ما توی پروژه‌هامون فلاشینگ رو به صورت اصولی اجرا می‌کنیم»، حالا‌ می‌آین یه کم در مورد فلاشینگ و نحوه صحیح اجرای‌ اون می‌گید، اینجا مخاطب مقایسه‌ می‌کنه‌ و می‌بینه شما دارید درست‌ می‌گید و واقعا تخصص دارید توی کارتون، درنتیجه راحت‌تر بهتون اعتماد‌ می‌کنه.

ببینید شما اگر طلا هم باشید اما زیرخاک؛ کسی بهتون نگاه‌ نمی‌کنه، باید بیاین بیرون و نشون بدید که چه اطلاعاتی دارید و چه تخصصی دارید. اگر هم تازه کارتون رو شروع کردید، نترسید، یادتون باشه، نیازی نیست برای شروع کردن عالی باشید ولی برای عالی شدن باید شروع کنید. اما پله به پله، سانت به سانت.

به اندازه توانایی‌هاتون، هدف برای خودت تعیین کنید و بر همون اساس تولید محتوا داشته باشید، وقتی رسیدید به هدفتون، حالا یه مرحله برید بالاتر.

توی تولید محتوای معماری یادتون نره که حضور فیزیکی شما سر پروژه، توی فروشگاه‌های متریال و یا هر جایی که مربوط به ساختمون‌ می‌شه به افزایش اعتبار شماکمک‌ می‌کنه و باعث‌ می‌شه کارفرما راحت تر بهتون اعتماد کنه.

پس اگر یه جمع‌بندی بخوایم داشته باشیم‌ می‌تونیم بگیم شرط اول برای تولید محتوا توی اینستاگران داشتن استمراره، و برای گرفتن پروژه از اینستا ما دو تا کار رو باید انجام بدیم:

1- نیاز، دغدغه و چالش مخاطب رو شناسایی کنیم و بهش پاسخ بدیم.

2- به مخاطب نشون بدیم که توی کارمون متخصص هستیم.

سعی کردم یک خلاصه عمیق و کاربردی براتون بنویسم تا بتونید چالش تولید محتوا در اینستاگرام رو برای همیشه واسه خودتون حل کنید.